By Bohed

ZOTANO

Jag vill bara skicka ett tack till Zotano i Luleå för bra service! Jag köpte ju ett par skor där förra veckan, som gick sönder direkt. Jag ringde upp till butiken och tjejen jag pratade med var så trevlig! Tyvärr minns jag inte hennes namn. Jag skulle i alla fall skicka tillbaka skorna och skriva mitt kortnummer på en lapp för att kunna få tillbaka pengarna. Saggt och gjort, jag skickade paketet i måndags och igår fanns pengarna på kontot. Super! / I just want to say thank you to Zotano i Luleå! I bought a pair of shoes there last week, but they broke the first time I used them. I called the store and talked to a really nice girl, unfortunately I don´t remember her name. She told me to send the shoes by mail, with a note of my card number so they could give me my money back. Said and done, I sent the shoes on monday, and had the money in my account yesterday. Great!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Emmelie

    Tur man hör någon de varit trevlig mot i alla fall, mig var dom allt annat är trevliga mot. Köpte ett par skor i vintras, sulan lossnade efter jag använt dem 2 gånger så jag gick tillbaks med dem de erbjöd sig att laga dem så självklart gav jag det ett försök.

    När jag fick tillbaks skorna hade de bara slitit ut den gamla sulan och lagt dit en lös sula, så jag gick tillbaks och klagade och berättade att det inte skulle gå till så, för nu var ju skon MER trasig än när jag lämnade in dem (så var det ju förstås limrester i hela insidan av skorna så de var ju knappast sköna att gå i) och detta påstår hon då att en skomakare gjort.(tror jag inte en sekund på) Hon blir då sur på mig och börjar säga att hon tyckte skon var i fint skick osv, tillslut så tog hon tillbaks skon och skulle ringa upp när hon pratat med sin chef/tillverkaren, efter 1-2veckor hör de av sig och säger att jag kan få tillbaks pengarna, så tog det över en vecka innan pengarna väl var inne på kontot (kan ju dock bero på banken också) jag kommer knappast handla i den butiken mer… Det är ju synd eftersom de har mycket annorlunda fina skor..
    SVAR: Oj, det där lät ju inte alls bra! Det är verkligen trist att de inte behandlar alla lika, men det kanske beror på vem man pratar med, eller vilket märke på skorna man har köpt. Jag jobbar själv i butik och alla olika leverantörer, alltså de märken vi har i butiken, har olika förfaranden när det kommer till reklamationer, och vi som jobbar där måste rätta oss efter vilka regler de har. En del märken tar emot allt och en del är vill att vi skickar ner varan för bedömning och sen är de jättesega och ska undersöka och fundera i hundra år. Men jag kanske hade tur för att jag bor i en annan stad, det är inte så lätt att tjafsa då. Jag hoppas du får ett bättre bemötande om du bestämmer dig för att gå dit igen!

  2. Emma

    vad tråkigt att de gick sönder! men det var skönt att höra att returen blev lyckad 🙂
    SVAR: Ja, det var jätteskönt!

stats